Projek Repaint Helmet


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca sekalian. Entri kali ni abam nak berkongsi pengalaman abam mengecat kembali helmet abam yang sudah kusam. Sejarah MS88. Siapa tak kenal MS88 kalau dah berkecimpung dalam bidang permotoran kapcai ni. Digayakan bersama visor BOGO koko untuk day use. Waima dikeluarkan oleh sebuah kilang plastik, Mah Sing Plastic Industries Sdn.... Continue Reading →

Advertisements

Fog Lamp Belakang: Fungsi dan Penyalahgunaan


Lampu kabus atau lebih dikenali sebagai fog lamp atau fog light. Ciri baru yang diperkenalkan pada kenderaan masa kini. Foglamp ni seingat aku mula2 dikenalkan pada bahagian hadapan sahaja. Tujuan wujudnya foglamp ni persis namanya, untuk membantu penglihatan pemandu di ketika kenderaan dipandu melalui kawasan2 atau keadaan berkabus, dimana jarak penglihatan amatlah terbatas. Justeru, lampu... Continue Reading →

Cerita Rakyat


Hmm.. Cerita rakyat.. Cerita yang diceritakan oleh dan kepada rakyat. Hanya inilah bentuk hiburan yang wujud pada suatu ketika dahulu. Cukup untuk memuaskan hati yang lara, menghiburkan yang duka. Cerita yang diceritakan adakalanya malah selalunya xmasuk dek akal aka mitos walaubagaimanapun tetap menarik minat untuk aku baca. Ni cerita yang pernah aku baca kecik2 dulu..haa..enjoyPungguk... Continue Reading →

Sang Kancil, Kerbau dan Buaya


Kisah teladan Sang Kancil banyak kedengaran masa aku kecik2 dulu. Sekarang da jarang aku dengar orang bercerita.. Kisah2nya banyak tauladan dan pengajaran untuk kita ambil iktibar.   Sedang aku berjalan2 di alam youtube tetibe aku jumpe rancangan yang sama dikeudarakan. Versi baru oleh Les Copaque disiarkan di TV al Hijrah. So layan...

Paranormal Videocall


This is a debut of Khairil Anuar as a director. Cast by my friends, Tuan Adil and Fazreel, the shooting took about a couple of hours during midnight. Credits to Khairil who did all the thinking, the idea for me is remarkable.  The idea is adapted from a real story told by a mutual friend.... Continue Reading →

Superman Xdela Super Mana


Tanye je pada semua org, sape je yang xkenal superman. Dari budak kecik sampai la org dewasa, semua kenal makhluk keluli ni. Sememangnya jelas superman ni hanyalah fiksyen semata2 tapi andai superman ni btol2 ada korang rase die btol2 super ke x? Aku rase x. Selaku pengikut siri superman sejak dulu lagi, setiap episod membuatkan... Continue Reading →

Bukan Telur Je Bley ‘Scramble’


Dulu aku pernah treujpma atriekl breekanan kjaain Cmabrigde Uinervtisy tneatng oatk mnaisua mmeabca bkuan mneigukt ssunuan hruuf ttepai mneigukt kseleuurahn preakatan treesubt. Jdai aku treifikr la utnuk crai blaik atriekl treesubt utnuk knosgi dneagan kronag. Kjaain tu dbiaut dlaam bhasaa Ignegirs jdai aku nak uji klaain mneggnukaan bhasaa mleyau. Rsanaya kronag beloh bcaa aatu tdiak? Brekituyna... Continue Reading →

Blog at WordPress.com.

Up ↑