Kisah lepas exam!!!

7 08 2009

Yeah, exam da abes. Tp lab report, business plan, report dsign skill lom di setelkn lagi. Aku da plan untuk keluar ngan member aku pada esok harinya lepas exam yakni hari Sabtu. Tapi oleh sebab asgnment yg byk tu aku terpaksa cancelkan. Aku pun terpaksa menangguhkan plan aku nak g Shah Alam. Sabtu sampai pagi Isnin aku bertungkus lumus bersama2 kawan2 aku untuk siapkan semua assignment2 tu. Ahad malam Isnin kami beramai2 xtdo coz isnin tu deadline untuk kebanyakan assignment2 kami. Semapt la kitorg berpesta McD Breakfast dalam kul 530am.. Lepas siap assignment2 yg besar2, aku ngan Adil g pos moto jap. Aku teman Adil pos moto kt stesen kereta api sebelum aku pos moto pkai pos laju. Then kitorg balik naik LRT. Time aku tgh beli tiket, Adil dapat kol dari Sod suh beli cd sebab budak2 lain dipaksa untuk pergi BTN on the spot.
Lepas tu pulak, ade sorg minah Amerika tanye jalan kt kitorg. Agak kerek, bikin aku panaaaas jer. Die tunjukm map kt aku, pening aku tgk coz jln yg betol mudah je. Kt map die jalan sikit punye jauh dan berlingkar2. Aku pun tolong die beli tiket ke masjid jamek. Sampai dalam tren aku cube terangkan kt die sampai die naik fed up. “forget about it. I dont wanna fall in this train” kata beliau. then die turun kt Masjid Jamek. Setel masalah minah tu.
Tetibe DK call cakap business plan die terdelete. Cian aku kt DK. Dia da la xtdo mlm tu wat bzness plan. Lepas beli CD, aku ngan Adil balik. Budak2 sume tgh stress berkemas. Banyak lagi barang yg diorg xde. Ade yg terpaksa habis beratus untuk cukupkan barang2. DK agak tensen aku tgk. Oleh sebab aku kesian kt diorg, aku pun tolong la diorg print yg mane da siap dan tolong hantarkan. Tertangguh lagi plan aku nak g Shah Alam. Tgh2 kesibukan, ade lak berita sal resit thermo. Uncle siap balik semula hostel amek note kononnye nak study time BTN.
Bler diorg da pergi, aku ngan Adil siapkan assignment kitorg yg blom siap dan kumpulkan assignment dak2 lain yg da siap. Kitorg then g bind kt kedai b4 g ke unikl untuk hantar assignmnet2 tu. Balik tu aku rilek jap.
Malam tu aku hantar Adil ke Hentian Putra sbb die da nak balik. Tinggalla aku kesorangan. Balik tu aku beli burger ngan teh ais. Then aku printkan assignment yg da diamanahkan kt aku. Sedey aku tengok kertas2 tu kuar dari printer. Tengah2 aku bersedey tu, tetibe ade org tepuk bahu aku. Rupenya Abu baru balik dari Melaka. Mujur ade Abu temankan aku. Abu bertungkus lumus siapkan bizness plan ngan tutorial fluid mechanics. Banyak gak dia buat. TQ Abu. Aku tdo awal mlm tu coz letey sgt. Tinggal la Abu wat keje sorg2.
Pagi tu aku terjaga sebab ribut kat luar. Aku bangun tutup tingkap kt bilik uncle ngan bilik aku. Then aku tdo balik. Uncle ade call aku pg tu psl resit thermo. Die gtau dak2 yg lepas 55%. So aku call Adil bgtau die xyah resit. Then aku sambung tdo balik. aku bgn lam kul 3. Tgk Abu wat megi. Aku pun mintak la sebungkus. Da siap makan, aku kumpulkan assignment yg barusiap print untuk dihantar. Aku g bind dlu sementara Abu mandi. Then kitorg g Unikl same2 utk htr assignment. Balik hostel, Uncle pulak wujud. Lari dari BTN katenye. Malam tu aku blah untuk ke Shah Alam yg brape kali da aku postpone. Tinggalla uncle ngan Abu.
Aku g SA bukan sebab pe, nak beli gitar ngan Acap jer. Tq r pada Naqie coz temankan aku sepanjang malam tu dan folo je rancangan aku walaupun die ade assignment untuk dihantar dan kelas awal2 pagi. Sampai kt SA aku rase sejuk, xmcm KL, panas. Esok paginye, Naqie ponteng kelas atas hasutan aku. HEHE. Then die hantar aku g KTM sebelum aku balik ke KL.
Sampai kt hostel brader2 technician tgh kerjakan tandas kt bilik Uncle. Habis banjir kt situ. Uncle senyap jer duk lam bilik. Bukannye nak study, duk tgk movie lagi.Adess. Abu xde, aku nak suh die tunekan gitar aku tu. Tgh2 berkemas. Abu smpai. Da siap sume, aku, Abu ngan Uncle lepak kt pau sebelum diorg htr aku kt Pekeliling. Byk gler barang aku. tensen lak aku. Huhu. Mlm tu Abu nak g men futsal. So tinggal la uncle kesorgn.
Aku smpai di Kuantan. Abang aku amek. B4 smpai, abg aku singgah kt kedai, aku ingat lame. So aku cucuhla sebatang. Rupenye sekejap. Xsempat abes pun. AKu pun basuhla mulut ngan ubat gigi. Sampai kt umah aku cepat2 cari makanan nak cover coz secara adat nye aku kene salam ngan cium pp mak aku. Xsempat mkn, aku kene salam ngan mak aku. lepas cium pp,mak aku tegur sebab bau rokok. Kantoi, aku ckp abg aku yg isap.hehe. then esoknye mak aku tgk gitar atas katil, membebel die kejap. Die xbagi aku men gitar. Bertali. Mane boleh.
Smpai la saat ni. Aku kebosanan berada di rumah. The end.

Actions

Information

One response

10 08 2009
syu

ish..apa ni tipu mak..dosa..

Leave a Reply

