Meng`angkat’ atau di`angkat’?

15 04 2009

Teringat aku time skola menengah dulu. Time mula2 masuk tingkatan satu aku baru start mengenali dunia angkat mengangkat ni. Xlame selepas aku masuk asrama dlu, ade la sorg kakak form 2 (Ain name die) melamar aku untuk jadi adik angkat die. Aku biasela, tgk die pun cute, sweet je tgk, tanpa berfikir panjang terus la accept walaupun aku pun x mengarti bagaimana sebenarnya hubungan adik beradik angkat ni. Sempat la jugak die bg aku biskut Oreo sebungkus. Walaupun same2 duk hostel, tp kami jarang r bertegur sape. Aku pun xphm sebenarnya ape tugas aku sebagai adik angkat. Lame kelamaan kami senyap camtu je sebab lepas form 3 tu die pindah skolah. Da lost contact. Nak jugak cari balik, tp segan.
Then time aku form 2, sorg kakak form 3 dtg kls aku. Die borak2 ngan classmate aku. Time tu aku baru sampai kt kelas. Nmpk je aku kakak tu blah. Aku ingatkan budak form 1, aku tnye r classmate aku, sape tu? Then die xplain lar yg akak tu nak aku jd adik angkat die. So aku accept je r. Kitorg agak berhubung gak r, tp skrg da jarang. Masing2 bz. Lagipun die da ade bf, watpe nak kesah pasal org lain kan?
Naik je form 3 saham da jatuh. Da tua, sape la nak amek jadi adik angkat. Begitulah tanggapan aku pada mulanya. Xlame lepas tu aku dpt surat. Masa tu mane de lagi org pkai handphone. Surat je la. Rupenye ade sorg gurl form 1 nak jd adik angkat aku. Aku ni xmemilih. Aku yg xreti nak mengangkat ni terus la reply surat tu ajak gurl tu couple. So ni la first time aku couple. Xlame lepas tu, ade sorg junior aku gtau ade classmate die nak jd adik angkat aku. Setelah junior aku tu disoal siasat, aku pun accept lar gurl tuh. Anak load. Mcm2 aku dpt. Die tau aku suke majalah utopia. Sempat la 2 3 isu die kasi kt aku. Tp aku kan tgh couple. So xdpt r nak beri kasih syg kt adik angkat aku ni coz diorg satu batch. Kelas seblah2 pulak tuh. Takut r awek aku ni jeles. Sebab frust la kot adik angkat aku ni bersama2 kwn baik die telan panadol byk2. Masuk hospital atau x aku xtau sbb aku xtau. Then die pindah ke Sabah tanpa ucapan selamat dr aku.
Lepas daripada episode tu aku ingatkan sesi angkat mengangkat ni da abes. Rupenya belum. Masa aku form 5, ade lagi dak form 1 nak jadi adik angkat aku. Tp yg ni mcm nak xnak je. Xbrani kot ngan aku. Aku pun xbrape nak mengangkat da. So permintaan die tergantung camtu je r. Budak ni agak cute tp stamina xpadan ngan tuan. Die bley pecut 4 round track padang nonstop. Aku suke kaco die. Time mkn kt dewan makan, aku renung die lame2 sampai die xsenang duduk. Haha, jahat kan aku. Tiap kali aku Nampak die aku wat camtu. Ade satu petang, time minum petang, aku nampak die tgk tv kt dewan makan. Die xperasan aku ada. Aku pun dengan beraninye tarik kerusi n duduk sebelah die. Die da gelabah then terus die cabut. Esoknye warden hostel ppuan a.k.a. cikgu English aku panggil aku. Kene ceramah sepam. Then aku mintak maaf balik kt die dan xkaco die pastu.
Smpai skrg aku da xde angkat mengangkat. Tinggal akak tu je la sorg tp da jrg kontek. Bila fikir balik, kelakar gak zaman sekolah dulu. Cukuplah mengangkat. Aku skrg ni nak tumpu beri kasih sayang kat adik beradik kandung je. They are my priority. Anda macamane?

Actions

Information

4 responses

23 05 2009
iLyaNa96

adeq form one taon ni..baru kenal gak dunia angkat mengangkat ni..
biler put0s mmg sedeh..tp dpt lak kq angkt bawu..
bez adek angkt kakak..kakak angkt adek ni..:P

31 05 2009
phaezs

mmg seronok kalo ade adik beradk angkat ni, lg2 kalo duk hostel, jauh dari family. Seronok bile ade yg care psl kite. Congrats coz dpt kakak baru. Value it k.

30 06 2009
syu

fuh…glamour siot. Tabik spring la..=p

30 06 2009
phaezs

zmn skola la katakan…sumer org glemer…lg2 yg men’capap’ mcm aku ni..haha

Leave a Reply

